Förebild...?




Bilden underst är en förebild för de flesta unga flickor idag. Ariel - en disneyprinsessa. Som sjunger och dansar och har det toppen nere på havets botten (här var det egentligen meningen att ni skulle bli dystert berörda, men så rimmar det. Fail).
Ser ni hennes smala midja? Hennes smala arbar? Stora svallande vackra hår? Ögonen? Ansiktet? Men är hon vacker?
Ser inte sjöjungfrun på den översta bilden mycket lyckligare ut? Hon ler ju med hela ansiktet! Vad folk ser är hennes ojämna mage och lite kraftiga armar. Jag ser en lycklig människa. Hon borde få vara förebilen istället.

Man tänkte inte på det så mycket när man var så pass liten att man satt och tittade på Disney-prinsessor hela dagarna. Men jag tänker på det nu.
Vi hjärntvättar våra barn. Vi talar om för dem redan i den unga åldern att det är såhär man ska se ut.

Jag själv var lite rund och go som yngre. Men så SKA det ju vara! Det är hälsosamt!
Hur hemskt vore det inte om en 7-årig flicka fick en ätstörning? 
Hemskt. 

Det är allt jag har att säga.

Kommentera gärna vad DU tycker.  


Kommentarer
sheil -modeblogg med mode, skönhetstips, träning och massa mer!

Nu är två vinnare av dagens blogg valda, gå in och kolla om du är en av dem och anmäl dig igen! :D

Ha en bra fredag annars kram!

H

Tack så mycket för din fina kommentar, det värmer!



Jag håller med dig ang Ariel. Den nedre bilden har blivit en förebild, det är sorgligt. När jag var ung tyckte jag att Ariel var så vacker och perfekt och ville såklart också se ut så. Men nu är jag bara förbannad på att alla diseny- prinsessor ska vara så smala och perfekta. Ingen ser ut så i verkligheten. Jag minns när jag läste en prinsesstidning för min kusin som är sex år, och så stod det att flickan i boken skulle träffa sin prins och klädde upp sig innan och var tvungen att ta på sig höga klackar och en klänning så att hon såg smal ut för att vara fin. Gissa hur förbannad jag blev. Usch.

2012-06-02 @ 15:24:28
URL: http://damnfood.bloggplatsen.se
Anonym

Bara för att du är fet betyder det inte att du är bättre och vackrare än alla andra.

2012-06-03 @ 22:14:23
Fanny

jag tycker att man är vacker hur man än är!

2012-06-04 @ 19:38:48
URL: http://mystream.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TrueSkinnyLove

Kampen mot det onyttiga börjar här.

RSS 2.0