Hälsosamt ideal

Jag ångrar lite hur jag har vinklat bloggen. Det blev lite mycket ProAna-inspirerat i början. Men det är inte en sådan blogg jag vill driva. Jag vill uppnå en hälsosam livsstil, till skillnad från sättet jag lever på nu. Jag VILL sluta trycka i mig kakor och liknande. Jag vill få motivationen till att träna. Jag vill se bättre och mer hälsosam ut.

Jag är inte för anorexia eller andra ätstörningar. Jag kan dock medge att jag haft en ätstörning. Och på den tiden hade jag en fin kropp, fastän jag aldrig blev ett sånt där benrangel. Idag är jag lite mullig och har kinder. Jag skulle gissa på att det är stressen och det dåliga självförtroendet som fått mig att lägga på mig så många kilon. Närmre 10 kilo!! Mitt förhållande till onyttigheter är alltså inte så bra. Det har blivit lite som en tröst för mig, att smygäta ensam på mitt rum. Men nu ska det bli ändring på det.

Syftet med bloggen är alltså att lära mig kontrollera mig själv. Få mig själv att må bättre. Förhoppningsvis ska jag under sommaren fixa mig själv så att jag är bra till hösten. Energi, ja tack!

Så det är så det blir. Inga fler äckliga thinspo-bilder på anorektiska modeller. Hälsosamt ska det vara. Låt oss begrava dagens hemska ideal. Låt oss börja leva.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TrueSkinnyLove

Kampen mot det onyttiga börjar här.

RSS 2.0